• خوش آمدید. شما به عنوان میهمان در سایت حضور دارید
سالتو شنای کرال پشت

نخستین نکته در برگشت کرال پشت تشخیص صحیح و دقیق شناگر از دیواره است. برای انجام سالتو کرال پشت خوب و صحیح شناگر باید بیاموزد که چگونه سرعت خود را به مسیر مخالف انتقال دهد اگر در زمان برگشت شناگر از سرعت خود بکاهد و سپس عمل برگشت را انجام دهد باید برای رسیدن به سرعت دلخواه نیرویی اضافه صرف کند.
هنگام برگشت دستی که در خارج از آب حرکت می کند حمله به دیواره را متوقف کرده و سر نیز به سمت عقب و پایین، به زیر سطح آب کشیده می شود، آرنج به طور کامل باز است بهتر است 30 تا 40 سانتی متر زیر سطح آب روی دیوار استخر را لمس کنید.
دست و بازوی شناگر هنگام لمس کردن دیوار بهتر است به طرف پایین و اریب در جهت مسیر برگشت دیوار را لمس کند. ضمن اینکه به حرکت پای خود ادامه می دهد باید آرنج خم شود. این حرکت سبب می شود که بدن بیشتر به دیواره نزدیک شود، همچنین با باز کردن مفصل آرنج همراه با فشار آوردن به دیوار ، کمک می شود تا چرخش بهتر انجام شود.
شناگر برگشت را روی شکم خود از آخرین ضربه دست انجام دهد و سالتو را اجرا کند به شکلی که پاها را به طرف دیواره پرتاب و به عقب به سمت وضعیت خط مستقیم فشار دهد. در اینجا هم شناگر باید پا بزند و سپس کشش دست ها را شروع کند.

منبع : کتاب مرجع کامل شنای تخصصی ویژه شناگران و مربیان
نویسندگان : دکتر محمدرضا اسد، دکتر آذر آقایار و ریحانه ذوقی

سالتو شنای کرال پشت

نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
دیروز امروز کل بازدید
196 188 319,517

طراحی و برنامه نویسی توسط Ali103