• خوش آمدید. شما به عنوان میهمان در سایت حضور دارید
دفاع در برابر غریق

دفاع عبارت است از حرکتی که شما را قادر می سازد در چنگال غریق وحشت زده گرفتار نشوید. تکنیک دفاع و رها شدن مشابه است و تنها تفاوت در لحظه ای است که غریق با اطمینان شما را می گیرد. برای هر دو مرحله باید تکنیک های مربوطه تمرین شود. در زیر برخی از این تکنیک ها توضیح داده می شود:

۱. سد کردن با یک دست
زمانی که غریق قصد گرفتن شما را داشت با یک دست کشیده و مسقیم که از آرنج قفل شده دست او را ه به طرف شما می آید سد کنید و در همان حال با کف دست دیگر وسط قفسه سینه او را هل دهیدو به زیر آب بروید.

۲. سد کردن و چرخاندن بدن غریق
یک دست را به حالت کشیده برای سد کردن به طرف قفسه سینه ببرید و با دست دیگر قسمت بالای بازو او را طوری بگیرید که شست دست شما به طرف داخل بدن او و انگشتان در قسمت بیرونی باشد. سپس دستی را که گرفته اید به طرف سر خود بکشید تا بدن غریق بچرخد.

۳. سد کردن با دو دست
زمانی که به غریقی رسیدید که با هر دو دست قصد دارد شما را بگیرد، هر دو دست خود را به حالت کشیده و به طرف بالای قفسه سینه غریق بگیرید و او را به عقب هل داده و خود را عقب بکشید.

۴. سد کردن با پاها
پس از رسیدن به غریقی که قصد گرفتن شما را دارد موقعیت بدن خود را طوری تغییر دهید و هر دو پا را زیر بغل خود جمع کرده و یک پا را در همان حال نگه دارید و پای بعدی را بطرف قفسه سینه غریق برده و پس از تماس با سینه به عقب فشار داده و زانو را صاف کنید.

۵. گرفته شدن از پشت
در این حالت چانه را به قفسه سینه نزدیک کنید و سر را به یک طرف بچرخانید و به زیر آب بروید و تلاش کنید بچرخید و از آرنج خود برای دور کردن غریق استفاده کنید.

۶. دفع حمله از جلو
در این نوع دفع در اقیانوس، دریا و یا استخرهای دارای موج استفاده می شود. شرایطی پیش می آید که بر اثر موج، غریق بالاتر از ناجی قرار می گیرد و اقدام به گرفتن ناجی می کند. در این شرایط قسمت بالای آرنج او را با دست راست گرفته و طوری حرکت دهید که بدن بچرخد و پشت او به طرف شما قرار گیرد.

۷. دفاع سر از جلو
در این نوع دفاع غریق می خواهد از جلو به شمما حمله کند. بهتر است به سرعت یک نفس بگیرید، چانه را به قفسه سینه نزدیک کنید و سر را به یک طرف بچرخانید و سپس اقدام به حمل کنید.

منبع : کتاب مرجع کامل شنای تخصصی ویژه شناگران و مربیان
نویسندگان : دکتر محمدرضا اسد، دکتر آذر آقایار و ریحانه ذوقی

دفاع در برابر غریق

نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
دیروز امروز کل بازدید
233 225 319,787

طراحی و برنامه نویسی توسط Ali103