• خوش آمدید. شما به عنوان میهمان در سایت حضور دارید
حمل و خروج از آب

موقعی که شما غریق را به جای امنی رساندید، باید به سرعت او را از آب خارج کنید. زیرا ممکن است نیاز به مراقبت و اقدامات اضطراری داشته باشد. تکنیک های بیان شده برای خروج غریق از آب به کار می رود.

۱. کشیدن یک نفره
این روش بهترین راه برای حمل یک غریق بیهوش است، برای این روش در پشت غریق قرار گرفته و دست هایتان را دور کمر غریق و زیر بغل او طوری قرار دهید که بتوانید از روی دست های غریق هر دو مچ او را بگیرید و او را به عقب بکشید.

۲. حمل دو نفره
در شرایطی که شما ناجی دوم هستید می توانید با گرفتن پای غریق، در کشیدن او به بیرون کمک کنید.

۳. حمل یک نفره با پشت
در این روش دست راست غریق را با دست راست و دست چپ او را با دست چپ طوری بگیرید که کف دست شما رو به پایین و دیگران انگشتان به طرف عقب باشد با فشار دادن دست راست غریق به سمت پایین و دست دیگر به طرف بالا غریق را ۱۸۰ درجه بچرخانید طوری که سینه غریق در پشت شما قرار گیرد.

۴. حمل یک طرفه به روش استراول (کول کردن به پشت)
می توانید حالت حمل یک نفره به پشت را به حالت کول کردن غریق تغییر دهید. برای این کار زمانی که دست های غریق را به در جلوی سینه با یک دست گرفته اید دست دیگر را از پشت پای او عبور داده و مچ دست مخالف او را بگیرید.

۵. بالا کشیدن غریق با دست های کشیده
در این روش مچ دست غریق را بگیرید و پیش از اینکه او را بالا بکشید اجازه دهید کمی پایین برود و سپس او را مستقیم بالا بکشید.

۶. بالا کشیدن غریق در حالی که دست ها در حالت ضربدر هستند
اگر غریق کوچک است می توانید دست های او را به حالت متقاطع بگیرید و در حال بالا کشیدن بدن او را چرخانده و به حالت نشسته در لبه ی استخر قرار دهید.

منبع : کتاب مرجع کامل شنای تخصصی ویژه شناگران و مربیان
نویسندگان : دکتر محمدرضا اسد، دکتر آذر آقایار و ریحانه ذوقی

حمل و خروج از آب

نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
دیروز امروز کل بازدید
147 123 318,459

طراحی و برنامه نویسی توسط Ali103